De afgelopen maanden hebben we diverse vragen gekregen van onze leden over de schadeprocedure. Veel daarvan gingen over de schoonmaakkosten. Zo ook het mailtje van een man van 73 die na overleg tussen de taxateur en contactpersoon te horen kreeg dat hij geen schoonmaakvergoeding ontvangt. Zijn terechte commentaar was dat hij hoopt dat alle 73-jarigen dit dan zelf nog kunnen.
Er zijn echter ook al veel schadevergoedingen geweest inclusief schoonmaakkosten. Waarom deze man niets vergoed krijgt is ons een raadsel! Het toont wederom aan dat de schadeprocedure van willekeur, dubbele agenda’s en wellicht het humeur van taxateur en contactpersonen aan elkaar hangt.
De minister kan honderd keer roepen dat de schadeprocedure nu naar tevredenheid loopt; niets is minder waar. In dit geval zijn het schoonmaakkosten en een andere keer het verschil in herstel bij 2 buren. De schadeprocedure is een absolute aanfluiting voor een bedrijf zo groot als de NAM dat zich middels een charmeoffensief nog steeds een goede buur wil noemen. Een goede buur pakt zelf even een doekje als hij zijn koffie gemorst heeft bij de buurvrouw van 80!